در این صفحه به بررسی شرایط شهروندی و اقامت در قبرس و همچنین هزینه های زندگی و زندگی در قبرس از ابتدا خواهیم پرداخت. شرایط فعلی زندگی در قبرس و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس:

• با خرید ملک، مکانی برای زندگی بدست آورید

• حرکت برای راه اندازی یک کسب و کار

• مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

• اخذ ویزا با دعوتنامه استخدامی

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

برای کسانی که تصمیم به زندگی در قبرس دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های زیادی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار خوب که به شما امکان می دهد مصالح ساختمانی خانه را خودتان انتخاب کنید و اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه برای پرداخت داشته باشید.

انواع املاک از واحدهای استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی فوق العاده لوکس حداقل یک سوم قیمت سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از مواردی است که بسیاری از مردم را از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان به مهاجرت سوق می دهد. با خرید ملک در قبرس شمالی.

هنگام خرید ملک، اساساً هزینه اقامت خود را پرداخت کرده اید و یک خانه خانوادگی در قبرس دریافت کرده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و از آنجایی که قیمت ملک در مناطق مختلف قبرس سالانه بین 10 تا 30 درصد افزایش می یابد، می توانید هر سال شاهد رشد سرمایه خود باشید. علاوه بر این، با تبدیل ریال به پوند، برنده نهایی معامله هستید.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمین محکمی است که سرمایه شما با پول گرانبهای بریتانیا محافظت می شود. در واقع تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه در همین مورد است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار است و مدارک ثبت نام به لیر ترکیه می باشد. البته ملک قبرس در مقایسه با ترکیه دارای مزایای بسیار دیگری نیز می باشد که در جدول زیر به آنها پرداخته خواهد شد:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید املاک و مستغلات

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر خرید، فروش، اجاره و ثبت اسناد به واحد پول پوند انگلیس.

اجازه فروش کالا به خارجی ها را ندهید و به افراد یا موسسات دولتی ترکیه با نصف قیمت لیر ترکیه مصوب دولت بفروشید. قیمت با توافق خریدار و فروشنده است و دولت مانعی ندارد. قیمت‌ها و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات ملک برای همه ملیت‌ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و جنگ‌زده اجازه سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را ندارند. اسرائیل نیز بسیار سختگیرانه است. ).

مجوز فروش حداقل بعد از سه سال (فقط املاک تکمیل شده) مجوز فروش چند برابر حتی برای املاک خریداری شده و ناتمام.

اقامت در ملک فقط با مبلغ تعیین شده برای اقامت بدون توجه به قیمت (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

خارجی ها می توانند در هر جای قبرس در ملک بمانند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی بدون مدرک به خارجی ها فروخته می شود و این توافق نامه را دارند. اما عدم اقامت آنها یک مشکل است).

به طور کلی شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که کل مبلغ پرداخت نشده است نمی توانید برای اقامت اقدام کنید، می توانید تا ده سال اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساطی ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت اقدام کنید (این درصد در قانون جدید 2024 در قبرس شمالی بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی نداشت. نرخ افزایش قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

15% تا 40% مالیات، فقط 5% و فقط یک بار مالیات

خرید مقامات، خرید زمین و مقامات در سهم مساوی با شهروندان قبرس

کدام افراد با خرید ملک شرایط اخذ تابعیت قبرس شمالی می گیرند؟


پرسونای خریدار و زیر مجموعه ها.

بخش های مصرف کننده فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر 18 سال (اتوماتیک)؛

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید به طور جداگانه در پلیس مهاجرت ثبت نام کنند (نامحدود دختر و پسر تا 25 سال).

• والدین خریدار

به خاطر داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. و با توجه به تجربه ما در امور سرمایه گذاری و مسکن، پیشنهاد ما خرید دو ملک جداگانه برای کسانی است که به دنبال مکانی هستند که والدین خود نیز در آن زندگی کنند. شما می توانید با خرید یک ملک جداگانه (حتی به صورت سوئیت استودیویی، یعنی واحد بدون اتاق خواب) به والدین خود اقامت دائم بدهید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید که به صرفه نیست. شما.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. توجه داشته باشید که تعداد زیادی از افراد می توانند در یک مشارکت شریک شوند اما قوانین اخذ اقامت برای شرکت تضامنی متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و زیرگروه ها) می توانند در یک مکان زندگی کنند یا اگر هر دو مجرد باشند، دو خواهر و برادر می توانند در یک مکان زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از اینکه این افراد گذرنامه معتبر کشور مبدا خود را که کمتر از یک ماه از عمر آن می گذرد به پلیس ارائه می کنند، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق مجرمانه این افراد را حتی در صورت نداشتن سابقه کیفری پیگیری می کند. ، می توانم سند را دریافت کنم.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید 2024 قبرس شمالی محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا با خرید خانه می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. این اقامت را می توان به صورت سالیانه برای سه سال اول، دو سال از سال سوم تا پنجم اعطا کرد و از سال پنجم به بعد در صورت داشتن شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی (20000 دلار برای ملک فعلی، پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده به ازای هر سال اقامت) فراهم کنید. شرط اقامت پنج ساله داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر تمایل به سفر دارید و نمی خواهید به طور دائم در قبرس زندگی کنید، باید هر یا دو سال یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه یک آدرس مسکونی معتبر (اجاره ملک خریداری شده قبلی و اثبات ملک خریداری شده).

• معاینات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و اسناد ازدواج با ترجمه رسمی برای اخذ اقامت برای زیر گروه های مالکین

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف بوده است، باید از هر دو گواهی ترخیص اخذ شود).

آیا کار بعد از اقامت با خرید ملک مجاز است؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را (از ویزای مالکیت به ویزای کاری) تغییر دهید. زیرا وزارت کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزا به دلیل بیمه، جریمه سنگین یا اخراج از کشور خواهید داشت.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی به دو شرط اصلی نیاز دارید:

• آشنایی با زبان ترکی (انگلیسی پایه دوم)

• در دسترس بودن تجربه لازم (مربوط به بخش ساخت و ساز، گردشگری یا آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

استفاده از خدمات رایگان پزشکی در مراکز مجهز دولتی

آموزش رایگان مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه تحصیل دهند).

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و کارت های نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید تاسیسات و اخذ وام بانکی

روند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها بسیار ساده شده است

با راه اندازی مشاغل به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست های خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. پشتیبانی عالی برای بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و ارائه وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، این امر باعث شده است که بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی باشند.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار زیاد است. در این کشور، جمعیت چیوروس سه برابر بیشتر از دانشجویان خارجی است. و با اطلاعیه های انجام شده، تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از آن بازدید کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو حوزه، کارهای مربوط به بازار ساخت و ساز، بازاری است که برای رشد و توسعه بسیار مناسب است. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک در قبرس شمالی روی آورده اند و فعالیت های ساخت و ساز در این کشور به سرعت در حال افزایش است.

اگر می خواهید عنوانی در مورد یک کسب و کار بسیار امیدوارکننده ارائه کنید، در اینجا چیزی است که باید بگویید:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیرات موبایل

آرایشگر

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر ساخت و ساز

مهندسی عمران

کابینت و مواد چوبی بسازید.

ساخت سنگ های ساختمانی

عکس و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در زمینه خرید آپارتمان نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای خوداشتغالی 2 ساله دریافت می کنند و تمام زیر مجموعه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی مجوز اقامت دریافت می کنند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای تهیه مسکن نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و روند تهیه مسکن سریعتر و آسانتر از سایر انواع مسکن است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

به کالج هایی بپیوندید که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند دوره های انگلیسی، انگلیسی، آلمانی یا آموزشگاه های فنی و فنی ارائه می دهند. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (اعم از دانشجوی کارشناسی یا کارشناسی ارشد) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همراهان بالای 18 سال او باید توانایی مالی خود را به دولت ثابت کنند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و افراد تحت تکفل آنها از کلیه تسهیلات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و مجاز به افتتاح حساب بانکی خواهند بود.

در این صفحه، دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل بیان کرده ایم.

مزایای اقامت تحصیلی قبرس شمالی معایب اخذ اقامت تحصیلی قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز دانشگاهی و سایر مراکز دولتی - امکان اخذ روادید برای شریک دانشجویی، امکان اقامت دائم - الزام به خروج از تحصیل کشور به عنوان خوب

اخذ اقامت قبرس euromy.info از طریق استخدام


به طور کلی، ویزا برای پیشنهاد کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرمایان حق دارند برای متقاضیانی که نیروی حرفه ای در خارج از جزیره داشته باشند و بخواهند آنها را به شرکت خود در قبرس وارد کنند، دعوت نامه های کاری ارسال کنند. در این صورت کارفرما در مقابل کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم از سوی کارفرما کفیل قانونی کارفرما خواهد بود.

کارفرمایان نیز موظفند از سپرده گذاری بانکی به نام کارمندان خارجی جلوگیری کنند. همه این محدودیت ها برای کارفرمایان است که افرادی را که ویزای قبرس گرفته اند و از فیلترهای کلیدی دولت (توان مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، در اولویت قرار دهند.

کارفرما موظف است حداقل دستمزد تعیین شده توسط وزارت کار را به کارگر پرداخت کند و علاوه بر آن حق بیمه ماهانه کارمند را نیز بپردازد. در حال حاضر هزینه بیمه برای کارکنان غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه است در حالی که پایه حقوق حدود 20000 لیر ترکیه است.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله با تمکن مالی و اجاره خانه از روش های اخذ اقامت سال های گذشته بود که طبق مقررات جدید ۲۰۲۴ حذف شده است. برای این نوع ویزای موقت: میزان تامین مالی باید بیش از 25 هزار دلار باشد. شایان ذکر است که پول باید در حساب شما توزیع شود و از زمان فعالیت تا زمان دریافت اقامت (که حدود دو ماه یا کمتر است) در حساب شما موجود باشد. فردی که منابع مالی دارد می تواند برای زیر مجموعه خود برای ویزای یک ساله اقدام کند و برای زیر مجموعه نیازی به پول اضافی نیست. (زیر دسته ها در همه اقامتگاه ها یکسان است).

تمامی افرادی که این اقامت را دریافت می کنند مانند سایر انواع اقامت از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است که گذرنامه در قبرس شمالی فروخته نمی شود. این برای تامین امنیت بالای کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا ضعف اقتصادی خود را با فروش شهروندی به خارجی ها به قیمت های بالا جبران کنند. این امر هجوم مجرمان ثروتمندی را ایجاد می کند که به دنبال هویت های جدید برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها هستند و امنیت این کشورها را تهدید می کند. قبرس شمالی کشوری امن است. بدون توجه به میزان سرمایه گذاری در پنج سال اول اقامت آنها، مهاجران را با وسواس و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از حداقل پنج سال ارزیابی راه را برای دریافت کارت اقامت دائم در مرحله اول و پاسپورت در مرحله بعد هموار می کند.