الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ این یک مقاله جامع و کوتاه است که در آن سعی می کنیم آنچه را در الگوریتم Google Penguin وجود دارد بررسی کنیم. موارد زیادی در این مقاله وجود دارد که می تواند به مدیران وب سایت ها در درک بهتر این الگوریتم کمک کند. با وبلاگ همراه باشید.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن جدیدترین و مهم ترین الگوریتمی است که گوگل هر ماه برای آزمایش دقیق تر و عمیق تر و بهبود کیفیت آن به روز می کند.

قبل از اینکه الگوریتم پنگوئن بیاید، محتوای سایت توسط الگوریتم پاندا بررسی می شد، اما بسیاری از سایت ها با محتوای بی ارزش و بی کیفیت همچنان در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی دارند، اما از طرف دیگر، بسیاری از وب سایت ها با محتوای خوب نیز رتبه بندی می کنند. با کیفیت پایین و مشتریان ناراضی چون وقتی دنبال مقاله می گشتند ناگهان یکسری صفحات غیر مرتبط جلوی چشمشان ظاهر شد. و مجبور شدند آن صفحه را ترک کنند. اما دلیل اصلی افزایش رتبه این سایت ها چیزی جز داشتن بک لینک زیاد نیست.

نحوه تشخیص بک لینک وب سایت توسط گوگل

در گذشته گوگل سایت هایی با تعداد بک لینک زیاد را در جایگاه بالاتری (صفحه اول گوگل) قرار می داد و این یک امتیاز و مزیت برای وب سایت ها محسوب می شد.

بنابراین، آن وب سایت ها بدون توجه به کیفیت محتوا و ارتباط محتوای وب سایت با لینک های خریداری شده، اقدام به خرید و فروش لینک می کردند و در نتیجه رتبه خود را در صفحه نتایج گوگل افزایش می دادند.

در حال حاضر این موضوع را در نظر داشته باشید تا بهتر بدانید الگوریتم پنگوئن چگونه به وجود آمد و چگونه کار می کند.

اما در مورد بک لینک صحبت کنیم، شاید مفهوم بک لینک برای برخی افراد احمقانه و ناآشنا به نظر برسد، در زیر به شما بک لینک ها را معرفی می کنیم.

لینک بیلدینگ یا بک لینک

اجازه دهید بک لینک را با یک مثال ساده توضیح دهیم. گوگل به عنوان یک شهروند به دنبال یک کافی شاپ خوب عمل می کند و این حق را دارد که از بین ده ها یا صدها کافی شاپ بهترین را انتخاب کند. رضایت مشتری یا زمانی که یک سلبریتی مانند یک ستاره سینما هنگام بازدید از این کافی شاپ انتخاب خود را انجام می دهد، این رضایت مشتری به عنوان یک امتیاز برای کافی شاپ مربوطه محسوب می شود و اعتبار و ارزش آن را افزایش می دهد.

بک لینک ها همان مشتریان کافی شاپ هستند که تبلیغات خود را به سایت های دیگر با اعتبار و ارزش می دهند و گوگل از طریق این لینک ها به سایت ها رتبه بندی و پاداش می دهد. .

بنابراین سایت ها برای افزایش امتیاز و ارزش خود در گوگل، از سایت های دیگر به سایت خود لینک می گیرند و هر چه سایت های بیشتری به سایت های خود لینک دهند، محبوبیت بیشتری در گوگل پیدا می کنند.

پیوندها همان تصاویر یا متن هایی هستند که وب سایت ما را ارائه می دهند. بنابراین ما آن لینک ها را به سایت های دیگر ارسال می کنیم و اگر کاربر روی آن لینک ها کلیک کند، به آن صفحه در وب سایت ما می رود و از وب سایت ما بازدید می کند و ارتقا پیدا می کند. آپلود سایت ما بسیار آسان است.

خب بریم سر مبحث اصلی، تا اینجا سایت های خوب با بک لینک به راحتی توانسته اند رتبه خود را افزایش دهند.

اما عده ای از این لطف گوگل استفاده کردند و از سایت های پولی و بی کیفیت شروع به خرید و فروش بک لینک های انبوه (تعداد زیاد) کردند، یعنی به نوعی آمدند و تقلب کردند و خواستند سر گوگل کلاه بگذارند. و بهینه سازی به این سئو کلاه سیاه می گویند که باعث می شود سایت و سایت شما سریعتر رتبه بندی شود.

برای مبارزه با این کلاهبرداری، گوگل شروع به استفاده از الگوریتم پاندا کرد، اما الگوریتم پاندا به تنهایی قادر به مبارزه با این ترفندها نبود و به یک دستیار هوشمند و دقیق نیاز داشت. در سال 2012، او الگوریتم پنگوئن را برای کمک به پاندا فرستاد.

بله، الگوریتم پنگوئن به عنوان پلیس ضد کلاهبرداری برای شناسایی سئو کلاه سیاه و مبارزه با کلاهبرداری و کنترل وضعیت عمل کرد.

الگوریتم پنگوئن را وارد کنید

الگوریتم پنگوئن مانند یک پلیس باهوش و قدرتمند است که همیشه اشتباهات وب سایت ها را به آنها گوشزد می کند و اگر وب سایت ها را به خوبی مدیریت کنند همیشه آنها را تنبیه و پاداش می دهد.

اما این الگوریتم به دو اشتباه اصلی در وب سایت ها بسیار حساس است:

1- خرید و فروش بک لینک و ایجاد لینک اسپم

پنگوئن سایت شما را از جایی که لینک ها را می خرید و از کجا می فروشید نظارت می کند:

به عنوان مثال اگر سایت شما یک سایت خبری است و لینک سایت بی بی سی را ارائه می دهید یعنی ارتباط مستقیم با حوزه کاری شما دارد در موتور جستجوی گوگل پذیرفته می شود.

در غیر این صورت پنگوئن شما را جریمه می کند یا اگر بخواهید لینک ها را به صورت انبوه از سایت های اسپم (بد) و پولی بخرید باز هم جریمه می شوید و رتبه سایت شما کاهش می یابد.

این الگوریتم زمانی که به سایت های نامرتبط لینک می دهید، سایت شما را به عنوان یک سایت بازاریابی یا بک لینک شناسایی می کند، بنابراین نسبت به تعداد بالای تبلیغات در آن سایت ها حساس است. بیش از دو یا سه تبلیغ در صفحه خود قرار ندهید.

2- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (چگالی کلمات کلیدی)

قبل از ظهور پنگوئن، گوگل هر جایی را که برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می کرد بر اساس موضوع سایت شما رتبه بندی می کرد، اما برخی از افراد همچنان با پر کردن صفحات با کلمات کلیدی تکراری و صفحات با رتبه بالاتر از این موضوع سوء استفاده می کنند. زمانی که کاربران محتوای مورد نظر خود را جستجو می کردند با سایت های بی کیفیت و نامربوط مواجه می شدند. در این میان گوگل برای مقابله با این مشکل وارد دنیای الگوریتم ها شده است.

مثلا

اگر سایتی در زمینه پوشاک بود در متن و تصاویر و ویدیوهای خود بارها کلمه لباس را در سایت خود قرار می داد تا گوگل بداند که سایت من در زمینه پوشاک است و هر کاربری که جستجو می کند. برای لباس A. یک سایت مرتبط با لباس ظاهر شد و در اولین نتایج گوگل قرار گرفت.

اطلاعات بیشتر: https://blogten.ir/algorithm-google-penguins/