ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، مهمترین راهکار برای پیشگیری از بالا رفتن تعداد مبتلایان را مراجعه سریع به مراکز بهداشتی و درمانی با مشاهده نخستین علائم بیماری دانست و اضافه کرد: کرونای دلتا شبیه سرماخوردگی شدید بروز میکند. در این مطلب از غفاری دایت میخواهیم به شما راههای کاهش التهاب گلو را بگوییم؛ زیرا امروزه که التهاب گلو و کرونا بسیار به یکدیگر مرتبط شدهاند، این مسئله میتواند باعث نگرانی شود؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان سریع التهاب گلو آشنا شوید. به گزارش ایسنا، عصر ایران به نقل از «مدیکال نیوز تودی» نوشت: با دلایل احساس سوزش در بینی همراه با روش های درمان و علائم دیگر بیشتر آشنا می شویم. پرهیز از محرک ها ممکن است به تسکین علائم رینیت غیرآلرژیک کمک کند. در این مورد گلوی شما فقط هنگام بلعیدن مواد احساس درد می کند. از هر سه مورد رینیت تقریبا یکی از آنها به دلیل واکنش آلرژیک شکل نمی گیرد. بخشی از کار بینی تمیز کردن هوایی است که همان تنفس است. عوامل محیطی و هوای قابل تنفس در ایجاد اختلال در حس بویایی موثر است.

شیوع بیماری سرماخوردگی افزایش یافته و این بیماری بهظاهر ساده میتواند باعث اختلال در کار و زندگی روزمره شما شود و این مشکل میتواند بارها در طول فصول سرد یا گرم سال تکرار شود، علاوه بر موارد مذکور، نقش مفید گیاهان دارویی و استفاده از آنها در پیشگیری و بهبود علائم سرماخوردگی نیز حائز اهمیت میباشد، ولیکن بهدلیل امکان بروز تداخلات دارویی، موارد منع مصرف، عوارض جانبی احتمالی و… آنتی هیستامین های بدون نسخه و کورتیکواستروئیدهای بینی نیز می توانند به تسکین علائم کمک کنند. رینیت به التهاب درون بینی گفته می شود. به عفونت و التهاب گلو ناشی از باکتری، گلودرد استرپتوکوک گفته میشود. بهترین خوراک در این دوران غذاهای سبک و سوپ جوجه هستند که سرشار از مواد مغذی اند. همچنین، برخی درمان های خانگی که می توانند به بهبود این شرایط کمک کنند، ارائه شده اند. همچنین، پزشک می تواند آزمایش آلرژی را پیش از تشخیص رینیت آلرژیک انجام دهد. در صورتی که علائم در یک زمان مشخص و هر سال تکرار شوند، آلرژی فصلی تشخیص داده خواهد شد. چه مدت علائم وجود دارد؟ زمانی که آلرژن (عامل آلرژیزا) گرده یا چیز دیگری که است به صورت فصلی وجود دارد، پزشک ممکن است رینیت آلرژیک فصلی را تشخیص دهد که بیشتر به عنوان تب یونجه شناخته می شود.

بههمین دلیل تشخیص دقیق و درمان سریع بسیار مهم است. سایر تحقیقات منابع معتبر نشان میدهد که عسل یک درمان موثر زخم است، به این معنی که ممکن است به بهبود سریع گلو درد کمک کند. برخی به غلط میپندارند که بیرون رفتن از منزل هنگام سرماخوردگی صحیح نیست اما پیاده روی به شرط کوتاه بودن مسافت و پوشیدن لباس گرم در حدود ساعت ۱۲ ظهر میتواند به بهبود خلق و خو تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کند. خواب مطلوب سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و سرماخوردگی را بهبود میبخشد پس بهتر است شب در ساعت ۲۲ به خواب بروید و ۸ ساعت کامل استراحت کنید. بیشتر موارد سینوزیت در نتیجه عفونت های ویروسی رخ می دهند که به طور معمول بدون درمانی خاص بهبود می یابند. بسیاری از افراد همواره به دنبال قویترین آنتی بیوتیک برای عفونت گلو هستند، در حالیکه نمیدانند گلو درد آنها ویروسی است یا باکتریایی و نباید بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنند. گلو درد یا التهاب گلو حتی اگر به اندازه کافی برای مراجعه به پزشک جدی نباشد، باز هم دردناک است و ممکن است مانع از خواب راحت شود.

برخی از بررسیهای مطالعاتی منبع معتبر نشان دادهاند که استنشاق بخار بابونه میتواند به تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد کمک کند. خوردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی و کمی جودوسر میتواند انرژی روزانه را تامین کند. خوردن یک لیوان آب پرتقال طبیعی با مقداری انگور که سرشار از آنتی اکسیدان است و کمی جودوسر میتواند انرژی روزانه را تامین کند. مکیدن شیر میتواند درد گوش را درمان کند و عفونت را برطرف کند. قطعا پیش از استفاده، ترکیبات محصولات شیمیایی را مطالعه کنید و در هنگام استفاده ماسک بزنید. اما در ابتدا بهتر است علت ایجاد آن را دریافت تا بتوان بهترین راه ممکن و مناسب برای خلاص شدن از آن را پیش گرفت. برای درمان آنفلوآنزا نیز این موارد توصیه میشود اما پزشک ممکن است داروهای ضد ویروسی نیز تجویز کند. اگر پزشک معتقد باشد فردی به کووید-۱۹ مبتلا است، اقدامات بعدی در راستای درمان این بیماری را توصیه خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر مقاله اقدامات قبل عمل بینی را مطالعه نمائید. افرادی که سرما زدگی شدید را تجربه کرده اند ممکن است به موقع نیاز به عمل جراحی یا قطع عضو برای از بین بردن بافت مرده داشته باشند.

در بعضی موارد کاهش حس بویایی سبب خطرات جدی در فرد میشود، به عنوان نمونه در موقع نشت گاز فرد نمیتواند بوی گاز را مشخص کند و این موضوع سبب گاز گرفتکی در وی میشود. در فرد مبتلا به رینیت آلرژیک، سیستم ایمنی به اشتباه مواد بی ضرر را به عنوان یک تهدید در نظر گرفته و به آنها حمله می کند که به بروز التهاب منجر می شود. از مصرف مشروبات الکلی یا سایر داروهای تضعیف کننده سیستم عصبی همزمان با مصرف این دارو خودداری نمایید. در صورت مصرف داروهایی مثل آنتی کولینرژیکها، داروهای پایین آورنده فشار خون، داروهای ضد افسردگی، داروهای تضعیف کننده و یا محرک سیستم عصبی مرکزی پزشک را در جریان قرار دهید. ممکن است در قسمت های بالای گلو یا پایین گلو و یا در قسمت حنجره دچار سرطان شوید. فرد مبتلا به رینیت غیر آلرژیک ممکن است به آلودگی هوا، برخی روایح یا مواد شیمیایی، یا تغییرات آب و هوایی حساسیت داشته باشد. میزان رطوبت در هوای سرد کاهش مییابد و شرایط آب و هوایی خشک با رطوبت پایین، زمینه را برای حیات طولانی ویروس سرماخوردگی فراهم میکند. هر دو مورد میتوانند با مسدود کردن راه هوایی سبب یک اورژانس پزشکی شوند. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

این مورد برای درمان سوزش گلو در کرونا نیز مفید است. حساس سوزش در بینی می تواند به دلیل یک عفوت، واکنش آلرژیک، یا دلیل تحریک کننده دیگر شکل بگیرد. هر فردی که هر یک از این علائم را تجربه می کند باید بلافاصله با اورژانس تماس بگیرد. برای درمان این حالت مصرف قرص فارماتون البته با تایید پزشکتان هم می تواند به شما کمک کند. جهت بررسی و پاسخ دقیق در این خصوص، نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد. این مطالعه دریافت که ژنتیک ممکن است باعث پاسخ ایمنی ضعیف به باکتریهای استرپتوکوک گروه A که باعث گلودرد چرکی و التهاب لوزه میشوند، شود. این مسئله علل و دلایل متعددی دارد که در دنباله بررسی میشوند. به گزارش همشهری آنلاین، سرماخوردگی از شایعترین بیماریهایی است که اکثر افراد در پاییز و زمستان به آن دچار میشوند. با سرد شدن هوا شاید یکی از مهمترین دغدغههای سلامتی برای اکثر افراد سرماخوردگی باشد. نعناع حاوی منتول است که به رقیق شدن مخاط و آرام کردن گلو درد و سرفه کمک میکند. ۵.فلفل تند باعث باز شدن سینوسها و رقیق شدن ترشحات ریهها میشود و خردل هم ترشحات مجاری تنفسی را رقیق میکند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نوبت دهی پزشکان.