ADF یا تغذیه خودکار اسناد چیست؟


ماشین‌های اداری طی سال‌ها راه طولانی را پیموده‌اند. سازندگان به طور مداوم در حال آماده سازی دستگاه های جدیدی هستند که کار شما را آسان تر می کند. ADF یا تغذیه خودکار اسناد یکی از این دستگاه هاست.

در این مقاله به مزایای تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، دستگاه های کپی و اسکنر می پردازیم تا ببینیم این قابلیت چقدر می تواند مفید و کاربردی باشد. ابتدا باید ببینیم ADF چیست و چگونه به سرعت کار روی این دستگاه ها در فرآیندهای چاپ، کپی، اسکن و فکس کمک می کند.

ADF مخفف چیست و چه هدفی دارد؟

ADF مخفف تغذیه خودکار اسناد است و بخشی از یک چاپگر، دستگاه کپی یا اسکنر چند منظوره است که یک پشته کاغذ را می پذیرد و سپس به طور خودکار آن را تغذیه می کند و به کاربر امکان می دهد هر صفحه را بدون نیاز به بارگذاری دستی یا جداگانه کاغذ برای چاپ، اسکن کلیک، کپی چاپ کند. یا فکس

برای اینکه بهتر بفهمیم تغذیه کاغذ اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد، مثالی کاربردی می زنیم. فرض کنید می خواهید تعداد زیادی سند را با سرعت بالا پرینت، کپی، اسکن یا فکس کنید. همچنین ممکن است بخواهید سند از هر دو طرف اسکن شود. اگر این کارها را به صورت انفرادی انجام دهیم زمان می برد و برای انجام آن به قدرت و حوصله زیادی نیاز داریم. قبلاً این کار کند و بسیار پرهزینه بود.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی کارها با سرعت و دقت انجام می شود و آسان و ساده است. یکی از این فناوری ها وجود قابلیت های ADF در این دسکتاپ ها است. این فناوری در چاپگرها، اسکنرها و اسکنرهای چند منظوره تعبیه شده است.

آیا به یک ADF روی پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی نیاز دارید؟

پاسخ این سوال می تواند بله یا خیر باشد و کاملاً به مصرف و میزان مصرف شما بستگی دارد. اگر برای یک شرکت بزرگ و کاغذ فشرده کار می کنید، برای چاپگر، اسکنر و دستگاه کپی خود به یک تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) نیاز دارید. با این حال، اگر دستگاه شما برای مصارف خانگی یا برای کارهای کوچک و کم حجم طراحی شده است، ممکن است به ADF نیاز نداشته باشید.

نحوه عملکرد ADF در پرینترها، دستگاه های فتوکپی و اسکنر اسناد

ADF قطعه سخت افزاری است که در چاپگرها، اسکنرهای اسناد و دستگاه های کپی نصب می شود. این قسمت دارای سینی کاغذ است که ظرفیت محدودی دارد. به طور معمول، این ظرفیت شامل بیست تا پنجاه برگ کاغذ در دستگاه های مختلف است.

برای کار با ADF یا تحویل خودکار فایل، باید کاغذ را در سینی قرار دهید و دکمه روی دستگاه را فشار دهید تا کاغذ به طور خودکار کشیده شود. با این کار دستگاه شروع به چاپ، اسکن یا فکس می کند.

کارها به همین راحتی انجام می شود. دستگاه به صورت خودکار کار می کند و نیازی به گذاشتن هر برگه در دستگاه و کپی، پرینت یا اسکن تک تک نیست. با استفاده از این فناوری در زمان و تلاش صرفه جویی می کنید، به خصوص اگر کاغذ زیادی دارید.

به این ترتیب متوجه شدیم که ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی در بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه آن هدایت و انتقال کاغذ به دستگاه است تا کارهای مشخص شده به صورت برنامه ریزی شده انجام شود. و روش برنامه ریزی شده بطور خودکار. در واقع، بدون این فناوری، ما مجبور بودیم همه چیز را به صورت دستی انجام دهیم.

سینی ADF در پرینترها و دستگاه های کپی

تا کنون گفته‌ایم که تغذیه خودکار اسناد (ADF) یک ویژگی در پرینترها، دستگاه‌های کپی، دستگاه‌های فکس یا اسکنر است که پشته‌ای از کاغذ را در دستگاه قرار می‌دهد و سپس به طور خودکار آن را تغذیه می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا چاپ کند. اسکن کنید. ، یا بدون ورودی دستی کپی کنید.

اندازه سینی ADF بسته به اندازه دستگاه متفاوت است. در سایز کوچک و حجم کوچک، پانزده تا بیست و پانصد کاغذ و در سایز بزرگ سی و پنج تا پنجاه کاغذ را در خود جای می دهد. ما با عملکرد ADF در دستگاه های کپی و چاپگر آشنا شدیم. ممکن است بپرسید آیا می توان از ADF با اسکنر استفاده کرد؟

از ADF برای اسکن اسناد استفاده کنید

اسکنرهای برگه که به اسکنر اسناد اداری نیز معروف هستند، ابعاد کوچکتری نسبت به اسکنرهای تخت دارند. در این مدل از اسکنرها، به جای قرار دادن سند یا عکس روی صفحه اسکن، به صورت دسته ای در فیدر خودکار اسناد اسکنر (ADF) قرار می گیرد و می توان آنها را به صورت موازی اما با کیفیت اسکن کرد. از دست دادن نامتناسب با اسکنر تراز یک اسکن را از دست ندهید.

با استفاده از ADF، می توانید چندین صفحه از یک سند را اسکن کرده و آنها را به عنوان یک فایل PDF در رایانه خود ذخیره کنید. اسکنر یک صفحه ویرایش را نمایش می دهد تا بتوانید در حین اسکن صفحات را مشاهده کنید و در صورت نیاز آنها را مرتب کنید، بچرخانید یا حذف کنید.

ADF یک طرفه و ADF دو طرفه

کاربردی که در چاپگرهای چندکاره باید روی آن تمرکز کنیم این است که ADF تک پاس است یا دو طرفه. در دستگاه تغذیه دو طرفه، ابتدا یک طرف اسکن می شود، سپس دستگاه به طور خودکار تمام برگه ها را به فرمت پشت و رو تبدیل می کند و طرف دیگر را نیز اسکن می کند. این کار برای هر تعداد برگه ای که سفارش دهید به طور خودکار به همان روش انجام می شود.

اگر ADF یا دستگاه ورودی یک طرفه است، فقط می توانید برگه ها را یک طرفه کپی، چاپ یا اسکن کنید. البته، ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها و دستگاه‌های کپی دوطرفه بسیار سریع‌تر، ارزان‌تر، بهتر یا ساده‌تر است. برخی از پرینترها و دستگاه های کپی دارای یک تغذیه خودکار اسناد و یک بستر مسطح برای اسکن هستند، بنابراین می توان از هر دو روش استفاده کرد.

ممکن است بپرسید آیا یک اسکنر تخت می تواند ADF هم داشته باشد؟ پاسخ به این سوال بله است، اسکنر مسطح اچ پی یک اسکنر تخت با فیدر است که واحد اسکن را فعال می کند.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ADF

قبل از استفاده از تغذیه خودکار اسناد، از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

جوهر روی کاغذ خشک شده است.

سند هیچ سوراخ، پارگی یا چین ندارد و هیچ چیزی ضمیمه نشده است.

کاغذ به گیره یا هر چیزی که ممکن است به مکانیسم تغذیه آسیب برساند متصل نیست.

سند یک فرم چند قسمتی یا سند پیوندی نیست.

کاغذ پشتی کربن ندارد.

سند فاقد قطعات برش خورده است.

از قرار دادن برگه عکس یا اثر هنری خاص در فیدر خودکار خودداری کنید. برش نادرست سند می تواند باعث ایجاد چین و چروک یا آسیب تصادفی شود. هنگام اسکن یک سند رنگی با کیفیت بالا، توصیه می شود ADF را باز کنید و کاغذ را به طور جداگانه روی شیشه اسکنر اسکن کنید یا از یک اسکنر تخت استفاده کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله در مورد ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی صحبت کردیم. این فناوری جدید به شما کمک می کند بدون تغذیه دستی برگه ها را چاپ، اسکن یا کپی کنید. این قابلیت برای تغذیه خودکار یک طرفه و دو طرفه در انواع دستگاه ها موجود است. بنابراین در زمان و تلاش شما صرفه جویی می شود و کارها به راحتی انجام می شود. برای مشاهده انواع ماشین های اداری با استفاده از لینک زیر به فروشگاه اینترنتی شرکت آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

رجوع به مقاله: adf چیست؟