فقط سر و صدا باقی می ماند. احتمالا همیشه این جمله را در گوشه ذهن خود دارید. آهنگ و ریتم برخی از کلمات شاد در ذهن ما تبدیل به خاطره شده است. این خاطرات آنقدر قوی هستند که گاهی اوقات با دیدن چیزهای خاصی فقط می توانیم صدا را در ذهن خود بشنویم. اگر بخواهیم در مورد یک موضوع مهم به گونه ای صحبت کنیم که همیشه در ذهن مخاطب بماند، استفاده از کلمات جذاب و ماندگار مهم است. بیان ابزار زندگی ماست و می تواند کسب و کار دیگری را در ذهن مخاطب ایجاد کند. در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد روایت به شما بدهیم.

رتبه بندی چیست؟

روایت که یک کلمه انگلیسی است و در فارسی جای خود را پیدا می کند، به طور کلی خواندن و گفتن متن گفته می شود. مهم این نیست که به کدام موضوع پرداخته شود و روایت بر اساس آن تهیه شود، مهم این است که راوی بتواند با فن بیان همه چیز را در قالب صدا و احساس به شنونده منتقل کند. بیان یکی از تخصص های حرفه ای در زمینه ارتباطات و رسانه های دیجیتال است و در حال حاضر طرفداران زیادی دارد.

مهم ترین اپلیکیشن های کشور

روایت معمولاً در زمینه هایی مانند صداگذاری برای انیمیشن، فیلم و برنامه های رادیویی استفاده می شود. تقلید این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و به عنوان یک حرفه بسیار جذاب شناخته می شود. بسیاری از مردم مشغول کار و زندگی خود هستند، بنابراین وقت زیادی برای خواندن کتاب ندارند. بنابراین یکی از درخواست های ناریسان ایجاد کتاب های صوتی است. از دیگر کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبلیغات

مستندهای مختلف

پادکست ها

دو برابر

صدا

تلفن گویا


مراحل تحویل سفارش گوینده با صدای کلفت

برای پرورش، باید در مجموعه ای که در این زمینه تخصص دارد، رها شود زیرا همه نمی توانند این کار را انجام دهند و این کار مهارت و تجهیزات خاصی می خواهد برای ثبت سفارش باید مراحل زیر را طی کنید:

ارائه متن به راوی

ابتدا باید متن خود را برای بررسی به راوی ارسال کنید. اگر سناریوی از پیش طراحی شده ای ندارید نگران نباشید. زیرا ما در کاروکانتنت آماده هستیم تا بهترین سناریو را با توجه به کسب و کار و سفارش شما به شما ارائه دهیم.

انتخاب گوینده

برای اینکه بتوانید صدای گوینده را بشنوید، وارد پروفایل شخصی هر یک از آنها شوید و با توجه به نمونه کارهای درج شده در سایت، گوینده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جزئیات بلندگو را انتخاب کنید

جزئیات گفتار شامل نوع و سبک گفتار است که باید در فایل صوتی ذکر شود. بهتر است اطلاعاتی در مورد این مسائل به گوینده بدهید تا نتیجه آن چیزی باشد که شما می خواهید.

پردازش سفارش اولیه

پس از هماهنگی با مجری رادیو موارد فوق باید سفارش خود را ثبت نمایید. پس از پرداخت هزینه فایل صوتی در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد.

ویژگی های راوی

راوی فردی است که روایت را کامل می کند و باید اثر را بنا به درخواست کاربر تحویل دهد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک قصه گو باید داشته باشد صدای جذاب و دلنشین است. قصه گو باید مطالعات مختلفی را در این زمینه انجام داده باشد و از تکنیک های حرفه ای قصه گو آگاهی کافی داشته باشد. با توجه به اینکه سخنوری هنر خاصی است و نیاز به مهارت و آموزش طولانی دارد; بنابراین، اگر می خواهید کار خود را به یک گوینده جدید بدهید، احتمالاً او آن را با لحنی کسل کننده و بی احساس به شما ارائه می دهد. اما داستان‌نویس حرفه‌ای می‌داند که باید متن را کاملاً نرم و ملایم بخواند و بداند چگونه کار را انجام دهد تا تأثیر را به حداکثر برساند.

یک شهر غذا باید چگونه باشد؟

داستان باید با سرعت مناسب ارائه شود. اگر مقاله خود را خیلی سریع یا خیلی کند می خوانید، صرف نظر از محتوا و مخاطب، به احتمال زیاد مخاطبان شما آن را دوست نخواهند داشت. برای خواندن سریع یا آهسته متن، باید به موضوع ارائه خود و مخاطبی که هدف آن هستید توجه کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید اهمیت و فوریت متن خود را به خواننده منتقل کنید، باید از سرعتی سریع استفاده کنید و روی متن تمرکز کنید. اما اگر می‌خواهید درباره کتاب صوتی بحث کنید یا متن شما احساسی است، لحن شما باید سبک و آرام باشد. لحن احساسی، لحن نمایشی، لحن تبلیغاتی، لحن پرشور و قانع کننده، لحن هایی هستند که می توانید در محل کار و بنا به درخواست کارفرما از آنها استفاده کنید.