اگر شما از جمله کاربرانی هستید که اخیراً متوجه ته رنگ صورتی در چاپ های چاپ شده خود شده اید، می توانید با دنبال کردن مقاله زیر مشکل را حل کنید. در این مطلب قصد داریم راه حل مشکلاتی مانند وجود لکه های عجیب روی برگه های چاپی، وجود رگه های نامناسب و غلبه رنگ صورتی در چاپ را با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم.

آنچه به شما در اصلاح این خطاها کمک می کند انجام دو تست ساده است که در قسمت های بعدی به آنها خواهیم پرداخت. اگر دستورالعمل های ارائه شده در قسمت زیر را دنبال می کنید و مشکل چاپ صورتی همچنان ادامه دارد، با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات چاپ زیراکس تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

چه چیزی باعث می شود پرینتر رنگی صورتی چاپ کند؟

همانطور که می دانید، چاپگرهای رنگی امروزی رنگ های هر صفحه را با تقسیم آنها به چهار دسته سازماندهی می کنند. فیروزه ای، قرمز، زرد و سیاه یا تونر. پردازش این رنگ ها با استفاده از فناوری ویژه موجود در چاپگرهای رنگی انجام می شود. این نوع رنگ که CMYK نام دارد با ایجاد ترکیبی از رنگ های مختلف از این چهار رنگ کار می کند. چنین چیدمانی برای به دست آوردن بهترین رنگ ممکن انجام می شود.

فرآیند چاپ:

در فرآیند چاپ، کارتریج های جوهر چاپگرهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری رنگی به چهار رنگ تعیین شده تقسیم می شوند. چیزی که کاربران به آن توجه نمی کنند این است که یک رنگ در چاپگر می تواند سریعتر از بقیه رنگ ها مصرف شود. این مشکل باعث می شود که چاپ های پردازش شده توسط چاپگر صورتی تر و پررنگ تر به نظر برسند.

به عنوان مثال، اگر یک تصویر منظره را با چاپگر خود چاپ کرده اید و در این تصویر آبی روی صورتی چاپ شده است، کارتریج آبی شما باید شارژ شود. اگر رنگ قرمز موجود در تصویر اکنون رنگ صورتی غیرطبیعی دارد، احتمالاً جوهر زرد چاپگر شما تمام شده است.

چاپگرهای مدرن به طور خودکار سعی می کنند تا زمانی که جوهر رنگی یک جوهر تمام می شود، از دست دادن رنگ را جبران کنند، اما شما همیشه رنگ غالب در تصاویر خود را می خواهید. بنابراین، دلیل اینکه چاپگر شما صورتی چاپ می کند این است که یکی از جوهرهای چاپگر تمام شده است.

حل مشکل چاپ صورتی توسط چاپگر

برای حل مشکل چاپ صورتی با چاپگر ابتدا باید علت مشکل را شناسایی کنید. تجربه نشان می دهد که در اکثر موارد چنین مشکلی ناشی از خالی بودن کارتریج در دستگاه است. بنابراین ابتدا سطح جوهر چاپگر را بررسی کنید. برای بررسی سطح جوهر چاپگر، به بخش برنامه تعمیر و نگهداری چاپگر مراجعه کنید.

برای انجام این کار، از طریق منوی Start در رایانه خود یا اگر چاپگر دارای صفحه نمایش LCD است، اقدام کنید. (برای اطلاع از محل دقیق این تنظیمات می توانید دفترچه راهنمای چاپگر خود را مشاهده کنید. زیرا محل این تنظیمات در هر چاپگری متفاوت است). با دنبال کردن این بخش می توانید متوجه شوید که کدام کارتریج چاپگر دارای سطح جوهر تمام شده است برای شارژ کارتریج های خود با ما تماس بگیرید.

نازل های کارتریج چاپگر را تست کنید

اگر بررسی ها نشان داد که سطح جوهر نرمال است، توصیه می شود یک چاپ آزمایشی انجام دهید. یک تست چاپ می تواند نشان دهد که چه چیزی باعث چاپ صورتی چاپگر شما می شود. با تست پرینت می توانید مشخص کنید که کدام یک از کارتریج های رنگی آوافرهنگ مشکل را ایجاد کرده است، زیرا تست چاپ آبی، قرمز و زرد را از هم جدا می کند.

در صورت لزوم، آزمایش نازل کارتریج را انجام دهید. زیرا ممکن است جوهر موجود در کارتریج پس از مدتی عدم استفاده خشک شود و نازل را مسدود کند. با انجام بررسی نازل، چاپگر به طور کامل نازل ها را تمیز می کند و ذرات مسدود کننده را خارج می کند. انجام تست های مربوط به نازل کنترل در مرحله آخر توصیه می شود.

زیرا این باعث از بین رفتن رنگ بیشتر می شود. اگر استفاده از این روش ها مفید نبود و مشکل چاپ قرمز روی چاپگر همچنان پابرجاست، می توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات چاپگر زیراکس تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.